It's slowly getting there.



Även fast jag inte är klar än slänger jag upp en bild på hur långt jag kommit med tröjan till min cosplay. Ser dock bättre ut på bild än i verkligheten då jag sytt fel på flera ställen och det bara ser fel ut. Funderar på om jag bara ska rita dit symbolerna hon har på båda ärmarna och sedan sluta för dagen. Känner ingen motivation nu när symaskinen lagt av totalt för dagen, hoppas jag kan sy lite mer imorgon efter pluggandet; annars blir det att skjuta upp det till nästa helg. Vill bli klar med tröjan snart, har haft så mycket problem med den att jag börjar nästan tröttna på att sy den och det gör inte saken bättre att man tydligt kan se att den är hemmasydd.



Pälsen har jag inte hunnit sy fast än, därför ser det smått miffat ut men det får man tåla nu ett tag till. Men snart är tröjan klar; dragkedja, sy in kanterna på luvan och sy fast pälsen så är den klar. Kommer dock att sitta och fixa lite så att den ser lite snyggare ut, vill inte se ut helt failad ut på UppCon.

(Har även hittat en sida där de har vita linser som INTE är slut, det gör mig så glad! Och hittade de två väskor hon bär på, den ena som hon har vid benet och den andra som hänger vid hennes höft. Letat som en tok efter några som såg bra ut och äntligen... Äntligen!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0