What is true pain?

När man säger att man ska göra något, och man vet att det är ganska viktigt; varför gör man det då inte?

Men jag tittar hellre på anime än pluggar, det får gå som det går på provet. Skolan är faktiskt inte det viktigaste här i livet, visst det ger oss en grund att bygga upp våra liv på, men hur mycket lär man sig egentligen om verkligheten i skolan?
Man lär sig teorier, man lär sig saker som kan vara viktiga för att få jobb, men är det vad som är viktigast? Tyvärr, så verkar det som så. Människans värde förkastas allt mer, människor hatar och människor vill illa. Hur många är det som inte tänker på sig själva när de gör beslut? Och det är ju på sätt och vis bra att man gör det, men vad man än gör, så blir alltid någon sårad.

Fast... Nej nu babblar jag mig i väg, vet inte riktigt vad jag själv snackar om. Jag har väl bara ett visst hat mot skolor rent allmänt p g a alla de dåliga minnen jag får. Men... Jag vet inte.

"...Do you understand pain a little now? If you don't share someone's pain, you can never understand them. But just because you understand them doesn't mean you can come to an agreement. That's the truth." - Nagato/Pein


För varje individ så betyder smärta någonting, det symboliserar något men aldrig har människor samma syn på det. Alla upplever saker och ting olika, men det får inte hindra oss från att förska förstå varandra lite bättre.

(Jag försöker låtsas att jag är en vis, ung dam även fast jag inte är det. Jag tror jag är djup, att jag kan mycket men jag vet att det är långt ifrån sanningen. Jag vet egentligen ingenting om livet; men det gör heller ingen annan. Det finns inte någon som egentligen vet vad livet är, man tror sig veta men det gör man inte. Man tror sig ha svaret, när det visar sig att man är lika vilsen som alla andra.)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0